Ultima actualizare: 12 Septembrie 2014, 14:22
Rating:
9.96/10
27 voturi
Va rugam sa votati:
Rating:
0/10
7
comentarii
AncaE 07.09.2009
1
E loc si de carisma...
Sunt perfect de acord cu faptul ca mitul \"trainerului care poate face si cel mai slab pregatit cursant sa atinga obiectivele propuse\" pica din start. Insa cred, sau...vreau sa cred in talentul trainerului de a-i capta atentia, cel putin. Capacitatea de a tine niste oameni \"in priza\" ore bune, focusati pe ceea ce ai tu sa le transmiti este intr-o anumita masura si nativa - dincolo de cat de mult reusesti sa dezvolti acest potential in timp. Spun asta pentru ca am intalnit traineri care din pct de vedere informational s-au prezentat impecabil, insa cu mari minusuri la capitolul \"carisma\".

Pe de alta parte, un trainer trebuie sa fie credibil. Si credibilitatea si-o poate asigura daca ma convinge pe mine, ca si cursant, ca informatiile pe care mi le ofera nu sunt simple \"decupaje\" din carti ci au radacini in niste exemple concrete si dintr-o realitate cat mai apropiata de a mea/domeniu de activitate - pe care ma astept sa mi le ofere.
Serban 08.09.2009
2
Foarte adevarat
Cristian, imi place analiza ta si argumentul KSA, carisma conteaza dar cred ca ai inclus-o in partea de bun comunicator. Este foarte bine sa vezi si de ce apar aceste situatii la noi pe piata. Parctic trainingul a inceput prin 1999 cand situatia era oarecum similara, economic vorbind, incet si-a facut loc ca solutie de dezvoltare. Sunt de acord ca in sala oricat de bun ar fi trainerul, cursantul nu poate sa continue antrenamentul cu sine, de aceea caile de tip coaching, consiliere sau mentoring aduc rezultate mult mai palpabile.
Mut discutia inspre rezultate pentru ca aici este de fapt miza, toti furnizorii se bat pe contracte de training si pe clienti cu multi bani, insa nici unul nu lucreaza la succes sau pe masurarea rezultatelor. In scurt timp aceasta piata se va dezgheta si vom avea din nou milionari din training si oameni nepregatiti. Sau mai bine zis cu aceleasi obiceiuri ca inainte de training.
Lucia 10.09.2009
3
Comment
Un trainer trebuie sa aiba in sala PIPER (poveste, interes, prospat=original, energic, relevant), sa capteze atentia si sa mentina sala implicata pe toata perioada cursului. De asemenea, asa cum spune si Serban, trebuie sa ne implicam si in follow-up si couching. Altfel, fara rezultate demonstrabile ne vom pierde clientul. Depinde acum si de perspectiva si obiectivele fiecarui trainer. Eu lucrez cu un numar restrans de clienti si trebuie sa-i am mereu langa mine si evident sa fie nu multumiti, ci foarte multumiti de investitia facuta.
BC 10.09.2009
4
Participant Training Accelera altii
Un trainer trebuie sa stie in primul rand "meserie" fiindca nu faci training la sales cu psiholog si la tehnic cu sales. Asta pe langa carisma, stiinta de a te vinde, etc. Am avut placerea de a participa la cateva training-uri si la unul am avut marea surpriza de a fi "trainuit" ca si sales de un psiholog. Ce a iesit ...un mare abrambureala care s-a lasat cu un gust amar din partea ambelor parti si cu, probabil, incetarea colaborarii. E vorba de marea firma Accelera care isi face training-urile folosing apropo-uri sexuale in cel mai josnic mod cu putinta. Nu pot cataloga decat jenanta prestatia lor.
Eugen D 10.09.2009
5
oau, poti fi trainer fara rezultate?
vorbim despre profilul trainerului fie el si profesionist, fara sa aratam care este acela. cadem pe spate cind rostim notiunea de trainer. ne plac vorbele in dauna actiunii centrate pe rezultat.

drama prin care trece articolul acesta, e aceea ca pina la final nu aflam prin ce se diferentiaza trainerul profi de impostori, pafaristi ori alte creaturi cu morga de lector.

sa vorbesti despre trainer fara sa faci apel la rezultate, la ce fel de rezultate si favorizate de ce/cine, cum se intimpla ca rezultatele sa apara si cum faci ca rezultatele sa se mentina ori difuzeze ori sa schimbe organizatia/echipa, hmmm, asta da efort catre apologia nimicului

asta arata odata in plus, ca scrisul a luat-o cu mult inaintea gindirii, cititului, inspiratiei, praxiei, chibzuintei de a face un lucru care sa ramina.

e drept poti sa faci si lucruri care sa-ti aduca trafic. e drept nu pt multa vreme
Cristian Ducu 10.09.2009
6
Follow-up si Coaching
Multumesc celor care au comentat pana acum pe marginea articolului meu si le multumesc si celor care o vor face de acum inainte. Chiar mi-am dorit sa starnesc o dezbatere pe marginea profilului trainerului profesionist fiindca ma lovesc cel putin o data la doua, trei saptamani de cate un "specimen" de toata jena.

Tin sa fac cateva remarce legat de ce s-a spus in comentarii:
1) Follow-up-ul face parte din tolba de instrumente si metode de training pe care un trainer profesionist trebuie sa le detina. Adica acel KSA specific formarii adultilor. Follow-up-ul nu este exterior training-ului, ci face parte chiar din el.

2) Coaching-ul este tot un instrument (chiar daca se doreste a deveni o noua profesie) de formare (dezvoltare). Numai ca tipul de formare este mai complex decat in cazul training-ului, iar in unele situatii cu rezultate mai bune decat cele ale educatiei traditionale. Pentru cei care sustin ca au "inventat" coaching-ul am o sugestie, si anume sa citeasca putina istorie. Barbatii influenti ai Romei antice isi permiteau sa tina pe langa ei unul, doi sau chiar mai multi intelepti care sa-i ajute sa ia deciziile cele mai bune.

3) Carisma nu e masurabila, dar abilitatile de comunicare da. Poate de aceea ma feresc sa vorbesc despre carisma, preferand eticheta "abilitati de comunicare si socializare". Psihologii au determinat cateva elemente pe care le putem lua in seama pentru a masura capacitatea unui trainer de a relationa si de a transmite mesaje catre alti indivizi.
Cristian Ducu 10.09.2009
7
Lui EugenD
Eugen, imi pare rau sa vad ca nu poti chibzui putin mai mult asupra unui text incat sa intelegi mesajul. Spui ca ar trebui sa folosim drept criteriu de evaluare a unui trainer, rezultatele. As dori sa-mi explici cum poti lua drept criteriu unic, absolutizant, rezultatele unui persoane, fara a vedea pe ce se bazeaza acele rezultate, fie ele bune sau rele. Asadar, inainte de a vorbi de rezultate, e logic, normal si natural -- de la Aristotel si pana la Bochenski -- sa aducem in discutie formatia trainerului. Altfel punem caruta inaintea boilor.
Titlu: Comenteaza: Nume: Email: Website: (optional)

Introduceti codul din poza de mai jos pentru verificare
Adauga
VANZARI - MARKETING 50 la suta din consumatori renunta la un brand daca nu li se raspunde la intrebari sau solicitari intr-o saptamana
50 la suta din consumatori renunta la un brand daca nu li se raspunde la intrebari sau solicitari intr-o saptamana
In intervalul 15-16 mai 2012 va avea loc cea de-a opta editie a Customer Care Conference and Expo i...
JURNAL DE CRIZA Steen Jakobsen, Saxo Bank: Unde au zburat standardele Europei?
Steen Jakobsen, Saxo Bank: Unde au zburat standardele Europei?
Saptamana aceasta a fost considerata un fel de "acum ori niciodata” pentru moneda Euro si eurozona -...
FINANTARI - CAPITAL BRD: Oferta accesibila pentru creditele de consum si ipotecare
BRD: Oferta accesibila pentru creditele de consum si ipotecare
Cardul de credit Punct Card de la BRD reprezinta o alta optiune pentru cei care doresc sa beneficiez...
IDEI DE AFACERI Tatuajele, o afacere de succes, insa slab reglementata
Tatuajele, o afacere de succes, insa slab reglementata
Tatueaza profesionist de mai bine de zece ani, insa functioneaza in regim de... coafor. Aceasta este...
Toate articolele din special · Arhiva Arhiva
IDEI DE AFACERI Demo Metal 2013 – evenimentul anului in industria de prelucrare a metalelor!
In perioada 24 – 27 aprilie esti invitat la Romaero Baneasa pentru singura expozitie dedicata sect...
TEHNOLOGIE - LOGISTICA Maine se deschide Cleaning Show 2013!
Maine se deschide Cleaning Show 2013!
Cea mai mare expozitie de curatenie profesionala din Romania isi deschide portile marti, 9 aprilie, ...
IDEI DE AFACERI Medicina viitorului la ROMMEDICA intre 9 si 12 aprilie la ROMEXPO
Medicina viitorului la ROMMEDICA   intre 9 si 12 aprilie la ROMEXPO
La mijloc de aprilie, ROMEXPO gazduieste cel mai important eveniment dedicat specialistilor din dome...
TEHNOLOGIE - LOGISTICA Se apropie Gala Premiilor Contact Center Awards pentru industria de call center si customer care
Se apropie Gala Premiilor Contact Center Awards pentru industria de call center si customer care
Contact Center Magazine organizeaza cea de-a cincea editie a Contact Center Awards in data de 19 apr...
Toate articolele din resurse · Arhiva Arhiva
Editoriale NewsChannel
Este timpul pentru o schimbare de leadership Este timpul pentru o schimbare de leadership
Mediul de afaceri trece printr-o schimbare fara precedent. E de inteles astfel cum pentru multi dint...
detalii
Cinci motive ca sa investesti in marketing pe timp de criza Cinci motive  ca sa investesti in marketing pe timp de criza
Contextul actual este destul de dificil pentru mediul economic, fiecare incercand sa reduca costuril...
detalii
Calendar de afaceri
20 Octombrie
Curs valutar
1 EUR
4.5975
increstere RON
1 USD
3.8945
increstere RON
1 GBP
5.1203
increstere RON
1 CHF
3.9646
inscadere RON
100 JPY
3.4365
inscadere RON
Convertor valutar
Convertor valutar
Sondaj

Care este cea mai buna masura pe care Guvernul ar fi trebuit s-o aplice pentru a reduce deficitului bugetar?








Voteaza

Cele mai
citite comentate